Förening Åsunden

Fågelskådning

Vi är ett antal fågelintresserade som gör gemensamma utflykter, för att få möjlighet att se olika fågelarter. Det är framförallt under "fågelsäsong" dvs. våren 2024 (mars-juni) och första delen av hösten 2024, som vi gör ett antal fågelskådningsutflykter varje månad, men det kan givetvis ske även andra tider på året. Vi har hållit på med detta i många år och avser att fortsätta även kommande år. Eftersom det är mycket väderberoende bestämmer vi datum med kort varsel. Det gör att vi inte kan/hinner annonsera i föreningsguiden, utan vi har en telefonkedja så att vi snabbt kan ringa runt alla. Om du är intresserad av att vara med vid nästa tillfälle, så kontakta Alf Olofsson i Gällstad, telefon 070 6789 613. Vi är oftast i någorlunda närområden som t.ex. Torpa/Hofsnäs, Komosse, Hössna mader, Forsa kvarn, Nitta, Åsunden m.fl. platser. Men det kan även förekomma längre fågelskådningsresor. Lämplig klädsel och skodon rekommenderas. Tag med eget fika. Har du egen kikare så ta med den.