Förening Åsunden

Lokala studiebesök

Månadsträffen för april 2024 blir ett kombinerat studiebesök och månadsträff. Vi är då på Torps lantbruk i Månstad. Läs mer om denna träff/studiebesök under rubriken "Månadsträff och underhållning".

Vi försöker varje år att genomföra några studiebesök på företag, institutioner, intressanta byggnader och andra anläggningar i vår geografiska närhet. Du kan i underrubrikerna till denna flik läsa om de besök vi gjort nu efter pandemin (Grohus, Gällstad gym, IETV). Var och en får själv ordna transport till besöksmålet. Oftast sker det genom samåkning från resp. by och samhälle. Ibland ordnar vi gemensam fika, grillning etc. i anslutning till besöket. Nästa studiebesök blir under 2024, förhoppningsvis redan till våren-24. Håll utkik här på hemsidan, facebook och i föreningsguiden i UT. Vi skriver om detta där så snart nästa studiebesök är fastställt.