Förening Svenljunga

Medlemsmöte 25. maj 2022

Fika och planering.

Tyvärr var det inte så många medlemmar som kom till vårt möte, vi hade tänkt att planera och presentera höstens aktiviteter. Vi presenterade våra tankar för de närvarande och fick bra respons på hur vi tänkt lägga upp det. Vi har tänkt att ha en PUB-kväll i mitten av augusti som uppstart för hösten, och sedan om det finns intresse en resa till Åsle tå utanför Falköping i september. Dessa planer kommer vi även att presentera den 29 juni då vi tänkt att ha en grilleftermiddag och medlemsträff i Thilanderska parken. Vi tog även upp förslag till olika cirklar som kunde vara intressanta, släktforskning togs upp, liksom gamla dialekter. En medlem efterlyste filmer om Svenljunga som Ingemar Jansson gjort som vi kanske kunde låna och se på. Även en cirkel i hembygdshistoria önskades. Elin informerade oss om ABF:s möjligheter att lära oss hantering av mobil och data. När vi hade planerat klart satte vi oss vid kaffebordet och njöt av kaffe frallor och trevlig gemenskap.

Vid pennan Ordförande

Gerhard Johansson Mauno Lundin