Förening Svenljunga

Medlemsmöte 27. april 2022

Till vårt medlemsmöte hade vi bjudit in vår kommunpolis Annika Stomberg. Annika började med en fin introduktion innan hon gick in på sitt uppdrag som kommunpolis. Hon informerade oss om hur dom byggt upp dom olika grupperna, det var mycket intressant att se när det gäller olika brottsförebyggande åtgärder. Våra medlemmar hade många frågor när det gäller trygghet i kommunen, även ungdomsbrottsligheten och narkotikaflödet togs upp. Annika hade bra svar på dom flesta frågorna och till sin hjälp hade hon en folder som hon delade ut till våra medlemmar. Annika gick igenom foldern med oss och det var mycket intressant att läsa om hur polisen och myndigheterna försöker fånga upp de ungdomar som är på glid och få dom tillbaka till en vanlig tillvaro igen. Denna timme som Annika hälsade på oss rätade ut många frågetecken som vi äldre hade, och med detta vill jag säga att vi i PRO Svenljunga är glada att ha Annika här. Efter denna genomgång med Annika återupptog vi medlemsmötet på nytt, vi bad medlemmarna att komma med ideer om hur vi skulle kunna utveckla och förbättra oss. Det kom upp många tankar på studier, resor, och många andra förslag. Vi i styrelsen bad medlemmarna att fundera på de olika förslagen och även ta med egna förslag till nästa möte, så vi kan sammanställa förslagen och få en bra grund att gå vidare på.

Vid pennan Gerhard Johansson Foto: Elin Bendtsen