Förening Svenljunga

Medlemsmöte 29 Juni 2022.

Korvgrillning Thilanderska Parken

Onsdagen den 29 juni var vi 13 medlemmar som träffades för att grilla lite korv och dricka cider eller annan dryck. Jag hade pratat med Bynander på ICA så han sponsrade vår träff med korv bröd och andra tillbehör. Mogens satte fart på grillen och jag Mauno agerade grillmästare med hjälp av Elin och Kerstin. Medan vi njöt av korv och bröd diskuterade vi kommande aktiviteter inför hösten, förslag kom upp på dialektforskning vi kommer att ta upp det på nästa medlemsmöte. Frågan om gamla Janssonfilmer från 60 talet kom upp, hembygdsföreningen har troligen material att låna ut. Under vår trivsamma samvaro kom tankar på hur vi skall träffas igen, och jag frågade om vi skall ha en pubafton i augusti men dom flesta vill ha den i september. Det var en lyckad eftermiddag alla var nöjda och tyckte korven och annat var gott, så strax före fem återvände alla hem nöjda och belåtna.

Vid pennan

Mauno Lundin Ordförande