Förening Svenljunga

Medlemsmöte 23. februari 2022

Besök av Ekbergs Städ.

Mauno hälsade våra medlemmar välkomna vi var 17 stycken som hörsammat kallelsen. Till detta möte var Ekbergs städ inbjudna, Anna som är platschef i Svenljunga och Lennart Ekberg skötte presentationen av företaget. Det var ett lättsamt och informativt sätt dom presenterade företaget på, dom har många strängar på sin lyra så det fanns mycket att fråga om. Svaren vi fick var väl genomtänkta och lättförståeliga, efter en halvtimma hade vi skärskådat dom och vi var mycket nöjda med det dom har att erbjuda i sin verksamhet så vi tackade Anna och Lennart för deras medverkan och fortsatte vårt medlemsmöte. Medan kaffe och frallor inmundigades frågade vi i styrelsen medlemmarna hur dom vill få information om kommande aktiviteter, det kom många förslag som vi skall undersöka, vi bad också om förslag på aktiviteter som kunde vara roliga att genomföra även studieområden som dialektforskning kan vara en trevlig syssla, vi ser med spänning fram emot de förslag som dyker upp. Elin väckte tankar på att ha öppet hus varannan tisdag, detta mottogs positivt av medlemmarna som var närvarande. Frågan om vi skall fira PRO,s 75 årsdag kom också upp vi kom överens om att ta upp detta på årsmötet den 30 mars.

Vid pennan

Gerhard Johansson