Förening Örby

Mos strand 2019

PRO Örbys musikaarangemang

I torsdags den 16 maj 2019 hade PRO Örby ordnat sitt numera traditionella musikarrangemang vid Mos Strand. I år hade föreningen engagerat, en trio som framförde ett program, de kallade ”Ett litet rött paket”, en hyllning till Sven-Ingvars. Trion bestod av Sven-Ingvars-kännaren Hans Östlund. Som tillsammans med Herr och Fru Hackspett, framförde ett lättsamt, roligt och intressant program, om gruppen Sven-Ingvars. Hans Östlund hade sam­man­ställt, ett textmaterial om gruppen, som man kan kalla en hyllning till dem, som han framförde. De andra två gjorde täta avbrott i textmassan, med framförande av många sånger, som gruppen haft på repertoaren. Efter ungefär halva programmet, blev det paus, då PRO gav möjlighet, att köpa korv, eller kaffe med dopp. Därefter fortsatte gruppen, med att låta publiken gissa på, vem textförfattaren var till flera, av de framförda sånger­na. Där de även hade några saker, att dela ut som pris. Sedan fortsatte de sitt program, som alla verkade mycket nöjda med.

Text Roland Andreasson

Gerry tackar för trevlig underhållning!