Förening Skövde
Personer framför träd

STYRELSEN HAR ORDET

Vi har nu startat upp inför vårens verksamhet.

Våren 2023 valdes Ulla-Britt Beckman Didic till ordförande på ett medlemsmöte under våren. Vidare är flera av styrelseledamöterna nyinvalda och en del har fått nya uppdrag vilket innebär en tids lärande innan saker och ting hamnar på rätt plats och det byggs upp rutiner för arbetet i styrelsen.

Vi tycker att vi börjar få ordning på planering och genomförande men vi är samtidigt tacksamma för synpunkter om detsamma då vi behöver lite hjälp i arbetet. Det finns flera utmaningar inför framtiden där ett budgetunderskott är en prioritet som styrelsen har antagit. En stor del av evenemangen genomförs till största delen i våra egna lokaler för att sänka kostnaderna. Vidare pågår förhandlingar med Skövdebostäder om hyran.

Vi har också en utmaning att värva nya medlemmar. Vi behöver också delvis anpassa vår verksamhet till yngre pensionärers intressen och behov. Här behöver vi ha ett verksamhetsutbud som balanserar mellan generationerna. Glädjande är att medlemsstatistiken börjar gå uppåt även om det är en liten ökning.

Vi vill välkomna förslag och idéer om evenemang, aktiviteter, studiecirklar eller annat som kan vara viktigt för verksamheten. Det är medlemmarna som formar verksamheten.

Styrelsen har beslutat om höjning av avgifter inför 2024 enligt följande:

Evenemang där fika ingår höjs avgiften till 60 kr. Evenemang med artistmedverkan och fika höjs avgiften till 80 kr.

Avgiften för deltagande i studiecirkel höjs till 150 kr/deltagare och cirkel.

Styrelsen informerar

Välkomna till ett nytt verksamhetsår där vi informerar om kommande aktiviteter.

En aktiv pensionär är en glad pensionär!

Styrelsen har kommit fram till att utskick av information till medlemmarna via brev har blivit alltför kostsamt vilket innebär att successivt kommer utskick av information ske mer och mer via epost, sms samt publicering via anslagstavlan och webbsidan www.pro.se/skovde.

2024-02-02 Vinprovningen är framflyttad. Vi återkommer med nytt datum i höst.

2024-02-12 Digitalt café. PRO välkomnar alla som inte har eller har en Epost och behöver hjälp att installera eposten i mobilen eller i dator. En digital fixare från Skövde kommun kommer att finnas på plats tillsammans med Ulf. Ta med din mobil eller dator så kan ni få hjälp med installation av Epost. Har ni andra mobil- eller datorfrågor så hjälper vi er så gott vi kan. Pris 60 kr inkl. fika.

Det finns fortfarande platser över till en del studiecirklar, se nedan Livskvalité, Här är ditt liv, Matlagning, SO för pensionärer. Information om cirklarna finns på webbsidan www.pro.se/skovde Länk till annan webbplats.. För att cirklarna ska kunna genomföras krävs minst 3 deltagare med ledaren inräknat. 150 kr/ cirkel och deltagare.

Bingo 2024-02-09 kl.14:00. Samtliga medlemmar i Skövdes PRO-föreningar är välkomna. Avgift 60 kr inkl. fika. Brickpris 10 kr/st.

Musikunderhållning och trivseldans på Valhall(kulturhuset Skövde). 2024-02-11 mellan kl.15:00 – 18:00 underhåller Svenne och Jörgen. Kommande danser

2024-03-10, 2024-04-28. Entré 120 kr. Servering finns. Arrangörer är PRO, SKPF, Vipinä och ABF.

Välkomna till medlemsträff 2024-02-28 Kl.14:00. Underhållning erbjuds tillsammans med fika. Entré 80 kr. Vi håller till på PRO-gården (skolgatan 2).

Har ni förslag på aktiviteter, studiecirklar och andra idéer så kontakta expeditionen måndagar och onsdagar mellan kl.10:00 och 12:00.

OBS! Håll koll på eventuella programändringar.

Styrelsen Skövde PRO