Förening Skövde

STUDIECIRKLAR

PRO-Skövde kan i samarbete med ABF erbjuda studiecirklar allt ifrån historia till matlagning, m.fl. Till vänster listas höstens studiecirklar, klicka på studiecirkelns namn för att få mer info. PRO-Skövde kommer att erbjuda upptakts-träffar för sina medlemmar 2024-01-08 och 09 mellan kl.10:00-12:00. Här kommer studiecirkel-ledarna att finnas som kan berätta mer om cirkeln. Vålkommen till PRO-gården på upptaktsträffarna, skolgatan 2, 541 31 Skövde.

Har ni en egen tanke om en studiecirkel ni vill starta så kontakta PRO-Skövdes expedition 0500 - 417075 mån/ons mellan kl.10:00-12:00 eller skicka Epost: skovde@pro.se

Det går också bra att kontakta ABF, Agneta Josefsson, mobil: 0723012632 eller Epost: agneta.josefsson@abf.se

Deltagaravgiften är höjt till 150 kr/deltagare och cirkel.

ABF kan om så behövs samordna en studiecirkel mellan flera PRO-föreningar om underlaget inte är tillräckligt. Det krävs minst tre deltagare för att starta en studiecirkel. Om någon cirkel blir full och det finns fler intresserade så kommer PRO-Skövde försöka starta ytterligare en cirkel i ämnet förutsatt att vi kan hitta en ledare. Nedan följer en kalender över studiecirklarna:

Studiecirklar som samordnas mellan flera föreningar

ABF har studiecirklar som samordnas mellan flera föreningar. Anmälan kan göras på upptaktsträffarna eller till PRO-Skövdes expedition mån/ons kl.10:00-12:00 eller skicka Epost: skovde@pro.se , alternativt ABF, Agneta Josefsson, mobil: 0723012632 eller Epost: agneta.josefsson@abf.se Följande studiecirklar finns att anmäla sig till:

SA VI PRATA VÄSCHÖTTSKA?

Vill du vara med och läsa om den västgötska dialekten. Vi läser -pratar-berättar, kanske lyssnar på fölk hemmave eller från bögda. Detta kan bli riktit rolit och görmoe sköj.

Tänk om alla mänsker vore västgötar. Va lognt o gött de sulle va på jola då.

SKRIV DITT LIV

En underbar cirkel där man själv skriver ner om sitt liv.

• Hur var det när jag växte upp?
  • Hur var det i min skola?
  • Hur såg mina fritidsintressen ut?
  • Vad kostade maten, bensin....
  • Vad hade vi för kläder, frisyrer?

Listan kan göras lång, underbart att få läsa för t ex barn och barnbarn.

BLI VÄN MED MOBILEN

Vi lär oss utifrån gruppens önskemål

• Vad är en app?
  • Hur skickar jag ett sms?
  • Lägga till kontakter
  • Hur fotar jag med mobilen?
  • Parkeringsappar