Förening Skövde

Medlemsinformation

PRO Skövdes lokaler. PRO:s lokaler på Skolgatan 2, 541 31 Skövde, kan hyras av medlemmar för500 kr / tillfälle. Kontakta PRO Skövdes expedition måndag eller onsdag mellan 10:00-12:00, det går också bra att skicka Epost till: skovde@pro.se glöm inte att uppge telnr och namn.

Lokalerna kommer också inom en snar framtid att kunna hyras ut till andra föreningar, studieförbund eller liknande. Detta som ett led i att klara hyreskostnaden för lokalerna och att Skövdebostäder godkänt möjligheten. Vi kommer givetvis att bedöma eventuella intressenter noggrant vid uthyrning till externa aktörer.

Medlemsträff 2024-02-28 Kl.14:00. Enligt kalendern så skulle Jimmy Paulsson underhållit men på grund av sjukdom kommer han att ersättas av ”Biggo”. Leif Birgersson har spelat i flera dansband.

Bingo 2024-03-08 Kl.14:00. En förändring mot tidigare är att medlemmar från andra PRO-föreningar I Skövde, vänner och övriga intresserade också är välkomna att delta på PRO Skövdes bingo.

Eftermiddagskaffe med våffla, föreläsning och konstutställning 2024-03-11 kl.15:00 Välkomna att lyssna på Robert Ciabatti som berättar om sin fars, Vasco Ciabattis livsresa från keramik-arbetare i Italien till svarvare i Trollhättan. 60 kr entré och då ingår en våffla med sylt och grädde. Fler våfflor kan köpas om man vill.

Synskadades förening har en mässa i Skövdes kulturhus 2024-05-07. Synskadades förening behöver hjälp med ledsagare under denna mässa (hela dagen) och PRO tillsammans med andra föreningar har tillfrågats om att hjälpa till. PRO får en bra ersättning för detta engagemang. Ni som har möjlighet och vill hjälpa till som ledsagare anmäl er till PRO Skövdes expedition måndag/onsdag 10:00-12:00, tel: 0500-417075 eller via Epost: skovde@pro.se

Studiebesök på Cementa i april. PRO planerar ett studiebesök på Cementa i april, datum är ännu inte bestämt. Anmälan om intresse att delta på detta studiebesök kan göras till PRO Skövdes expedition måndag/onsdag mellan kl.10:00-12:00, tel: 0500-417075 eller via Epost: skovde@pro.se

Lotteriförsäljning på Stora COOP tisdagar. Som de flesta vet så säljer vi PRO skraplotter tisdagar på Stora COOP. Hittills har det varit några få som ansvarat för denna verksamhet som också är mycket viktig för medlemsrekrytering. Vi behöver vara fler som hjälper med denna verksamhet. Anmäl er till PRO Skövdes expedition måndag/onsdag 10:00-12:00, tel: 0500-417075 eller via Epost: skovde@pro.se

Denna information skickas ut via epost samt publiceras på PRO Skövdes webbsida samt anslagstavlorna på PRO-gården.