Distrikt Skaraborg

Studieteamet.
Sammankallande är Kerstin Carlsdotter, Kenneth Lundell. Övriga Anne Marie Blomqvist, Gerd Björnell, Eva-Lisa Leijon, Ann Nilsson och Yvonne Karlsson.

ABF: Kerstin Carlsdotter. Kultur/Integration: Eva-Lisa Lejon, Ann Nilsson

• Studieteamet ska hålla sig informerad om riksorganisationens och distriktets handlingsprogram och verksamgetsplaner studieplanering och nya studiematerial samt PROs folkhögskolas kursutbud.
  • Medverka med ledamot i ABF-distriktets pensionärskommitté samt hålla sig informerad om ABF-distriktets studieverksamhet och bidrag.
  • Medverka till att föreningarna får information och goda relationer med ABF-distriktet och ABF-avdelningen.
  • Planera och genomföra utbildningar för distriktets och föreningarnas förtroendevalda.
  • Vara lyhörd för att ta emot önskemål om studier från föreningarna samt informera och kunna ge råd i studiefrågor till föreningarna.

Denna sida uppdaterad 20240418