Distrikt Skaraborg

Team

Det mesta av verksamheten bedrivs i PRO-föreningarna och varierar i omfattning beroende på medlemmarnas intresse och föreningens storlek.

• Alla föreningar genomför möten med underhållning och många har sånggrupp, resor, bridge, friskvård, promenader, boule, bowling gympa, Qi-gong, dans och studiecirklar på sina program.
  • All verksamhet leds av distriktstyrelsen som är utsedd av årsmötet. Verksamheten har tre stödteam (IT/Data-team, Kansliteam och Utbildningsteam. Den operativa verksamheten består av tre resursteam (Socialt team, Friskvård/Hälsoteam och Medlemsteam)som själva kan dela in sin verksamhet i mindre grupper

PRO-distriktet anordnar kurser och konferenser, i första hand för förtroendevalda.
  • PRO-distriktet har ansvaret för att det anordnas distriktsmästerskap i Boule, Bowling, Golf och PROvetarna.
    Segrarna i distriktsmästerskapet har kvalificerat sig för att få delta som representant från distriktet i riksmästerskapet

Denna sida uppdaterades 2023-07-03