Distrikt Skaraborg
Förstora bilden

IT/Data-teamet. Sammankallande: Gunnar Hägg tel. 073-030 39 13. Övriga är Gunnar Hjärtqvist, Claes-Göran Näslund och Freddie Wendin
Webbansvarig/Hemsida: Freddie Wendin freddie.wendin@gmail.com

• IT kommittén ska hålla sig informerad om riksorganisationens handlingsprogram.

• Hålla sig informerad om hur datoranvändning inom riksorganisationen, distriktet och föreningarna utvecklas samt sprida den informationen samt kunna ge råd till föreningaroch medlemmar.

• Ge enklare support till föreningarna i användning av de program som föreningarna har nytta av som till ex. PROs Internetbaserade medlemsregistret, hemsidor med PROs verktyg, hantering av PROs interna E-post samt information som förtroendevalda kan hämta på PROs hemsida under fliken förtroendevalda.

• Föreslå och hjälpa till med utbildningar för förtroendevalda i användning av ny teknik.