Förening Örkened

Resor

Vår eftersträvan är att ha resor som är intressanta för både nuvarande och nya medlemmar. Vi är lyhörda för våra medlemmars önskemål och kan om intresse finns erbjuda såväl endagars- som flerdagars resor.

Vid kortare resor vill vi kunna erbjuda samåkning för de medlemmar som saknar bil.

För att bredda utbudet ytterligare kan vi nu resa tillsammans med de andra föreningarna i vår kommun, Se Samorganisation Osby/Resor Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Om ni har några funderingar är ni välkomna att kontakta vår reseledare Bertil Nilsson tel: 076 115 02 34. Bertil ingår även i Samorganisation Osbys resekommitté.

Region Skåne kommer att införa en seniorrabatt på resor med tåg och buss för pensionärer över 70 år, se artikel Kb/NSk Pdf, 1.6 MB.