Förening Örkened

Örkeneds PRO förening bildades 1957 och har idag ca 350 medlemmar. Bli medlem och stöd vårt arbete för ett bra liv som pensionär.

Vindskydd

Föreningens uppgift är att ha en bred verksamhet, som befrämjar gemenskap och är till nytta för medlemmarna. Det sker i form av möten, studier, kulturella aktiviteter, motionsaktiviteter, resor och utflykter.

Våra månadsmöten hålls oftast den tredje torsdagen i månaden i medborgarhuset i Lönsboda. Under sommarperioden juni-juli har vi inga månadsmöten. Programmet består av kort information om kommande aktiviteter, resor m.m., lotterier samt någon form av underhållning. Vår och höst- avslutning hålls i Lönsboda Folkets Park (Granada).

Höstupptakten är förlagd till Hembygdsgården i Östra Flyboda.

En förening som PRO Örkened behöver effektiva informationskanaler för att hålla kontakten med medlemmarna. Alltmer av kommunikationen sker via e-post och föreningens hemsida. Men alla medlemmar kan inte nås den vägen. Därför är det nödvändigt att även i fortsättningen annonsera föreningens olika aktiviteter i Lokaltidningen samt på anslagstavlor vid våra mataffärer och vid medborgarhuset.

Medlemsavgiften för år 2024=300 kronor. (Varav 50:- går till PRO Örkened.)

Vi hoppas att du finner något intressant i vår förening. – Välkommen till PRO Örkened.