Förening Örkened

Sång och Musik

PRO Örkeneds sång & musikgrupp träffas på tisdagar varannan vecka i medborgarhuset (Aulan) i Lönsboda under ledning av Tommy Svensson. Starttid är kl. 13:00.

Gillar ni att sjunga och spela tycker vi att det vore trevligt med nya deltagare såväl sångare som musiker. Hjärtligt välkomna att bli en del av vår musik- och sång grupp.

13:e mars Andliga sånger Församlingshemmet kl. 19:00

8:e april. Vårsånger SPF Glimåkra kl. 14:00

23:e april. Vårsånger Bergfast kl. 14:00

30:e april. Vårsånger Byagården Ubbaboda kl. 19:00

21:e maj. Gott & Blandat Borgen Osby kl. 15:00

4:e augusti. Friluftsgudtjänst Hembygdsgården kl. 14:00

8:e september De äldres dag Örkeneds Kyrka kl. 10:00

Efter mer än 1 års väntan kunde vi äntligen spela in vår CD i Tord Martinssons studio i Osby söndagen den 31 oktober. Inspelningen möjliggjordes tack vare ett bidrag från Sparbanksstiftelsen 1826.

CDn består av 18 sånger i olika musikstilar och finns till försäljning vid våra medlemsmöten. Det går också bra att kontakta någon i styrelsen Öppnas i nytt fönster. eller i musikgruppen om ni är intresserade av att köpa den. Priset är 100 kr.

Bilder från våran CD inspelning. Foto: Lars-Göran Nilsson och Tommy Svensson

Bilder från framträdanden under 2023