Förening Härslöv

Medlemsträff 11 april

PRO Härslöv har haft medlemsträff tisdagen den 11 april 2023. Vi var ett 35-tal medlemmar, som hade kommit till detta.
Ordf. Anne-Marie Nilsson hälsade de närvarande välkomna. Hon vände sig speciellt till Senior Shopen, Ulrica Sundqvist Lundqvist från Växjö, som skall visa sina kläder för oss. Våra egna medlemmar, nämligen Kerstin Jönsson, Laila Nilsson, Siv Nilsson, Lennart Nilsson, Nisse Nilsson samt Roland Erson, kommer att agera mannekänger och visa sortimentet.
Ordf. informerade även om våravslutningen, som blir tisdagen den 9 maj kl. 13.00. Anmälan och betalning senast lördagen den 29 april till Elsie Andersson. Kostnad kr 150:-.
Måndagen den 24 april blir det ”Ingvars Lunch” på Rya Golfklubb. Anmäl senast veckan innan till Ingvar Axelsson.
Betr. boulen, så får vi avvakta tills det blir lite bättre väder. Vi kommer att höra av oss då det är dags.
Därefter blev det dags för fikat. Under tiden sålde vi även lotter till vårt lotteri, med vinster skänkta av Senior Shopen.
Sedan blev det dags för våra proffsiga mannekänger att visa vårens och sommarens mode. Detta gjorde de med stort bravur, så det blev en hel del plagg, som fann sina ägare i Härslöv.
Efter denna trevliga eftermiddag så kunde vi alla nöjda och belåtna bege oss hem.

Anita Svärdh