Förening Härslöv

Höstmöte 14 november

PRO Härslöv har haft Höstmöte tisdagen den 14 november 2023. Vi var ett 30-tal medlemmar, som hade kommit till detta. Ordf. Anne-Marie Nilsson hälsade de närvarande välkomna. Hon vände sig speciellt till Gunnel Ståhl, som kommer att berätta och visa bilder på temat ”En liten del av Indien”.

Vi började mötet med förhandlingar.

Efter mötet blev det dags för fika och dragning i vårt lotteri.

Sedan var det Gunnel Ståhls tur att berätta och visa bilder från Indien. Hon har besökt Indien ett flertal gånger, så hon var väldigt insatt i vad hon berättade och visade oss. Indien är en förbundsrepublik i södra Asien. Huvudstaden är New Delhi. Det är det sjunde största landet till ytan, ca 7 ggr Sverige, dvs 3 287 000 km² och världens folkrikaste land med 1,408 miljarder invånare och består av 28 st delrepubliker. Officiella språken är Hindi och Engelska. Indien har kust mot Indiska oceanen i söder, Arabiska havet i väster och Bengaliska viken i öster. Indiens premiärminister är sedan maj 2014 Narendra Modi.
”Framtiden beror på vad du gör idag.” Mahatma Gandhis motiverande och inspirerande citat, finns som akryl kylskåpsmagnet eller kan användas som en plakett.

Vi skildes därefter åt efter att ha haft en trevlig och givande eftermiddag.

Anita Svärdh