Förening Härslöv

Årsmöte14 februari

Tisdagen den 14 februari hade PRO Härslöv sitt sedvanliga Årsmöte.
Ordf. Anne-Marie Nilsson hälsade de närvarande 38 personerna välkomna. Hon välkomnade även speciellt vår nya medlem BrittMarie Wikström.

Bengt Zander, Svalöv, valdes till ordförande och Anita Svärdh till sekreterare för mötet.

Styrelsen för 2023 valdes enligt följande: Ordförande Anne-Marie Nilsson, kassör Elsie Andersson och sekreterare Anita Svärdh. Kerstin Jönsson och Ulla Nilsson valdes till ledamöter och Lennart Nilsson och Birgitta Stanley till ersättare. Övriga val kan du läsa på vår hemsida. ”Om oss”.

Evelyn Brandt avtackades för sitt mångåriga arbete både som Webb-ansvarig, men även som ansvarig för insamling och redovisning av City-Gross-kvittona. Maiken Bengtsson, som avgått ur styrelsen, kommer att avtackas vid ett senare tillfälle.

Efter Årsmötesförhandlingarna bjöd PRO-föreningen på fikat, kaffe med fastlagsbulle.

Därefter var det dragning i vårt sedvanliga lotteri.

Sedan blev det dags för Helen på JOBI-skor att visa och sälja av sitt stora sortiment av bekväma, sköna och funktionella skor. Det blev en hel del fötter, som belönades med nya skor.

1985 fick JOacim och BIrgitta den strålande idén att arbetsskor bäst provas ut i rätt arbetsmiljö, så varför inte starta besöksförsäljning på svenska arbetsplatser? Sagt och gjort, från ett fåtal sandalmodeller då, har kollektionen växt och JOBI är nu en av Sveriges största och ledande leverantörer av arbetsskor. Varje år skänker de osåld överproduktion till rumänska barnhem.

Så begav vi oss alla hem efter att ha haft en trevlig och givande eftermiddag.

Anita Svärdh