Förening Härslöv

Medlemsträff 9 maj

PRO Härslöv har haft sin sista medlemsträff för vårterminen tisdagen den 9 maj 2023. Vi var ett 35-tal medlemmar som hade kommit till denna träff. Ordf. Anne-Marie Nilsson hälsade de närvarande välkomna. Hon vände sig speciellt till Robert ”Robban” Nilsson, som skulle underhålla oss denna eftermiddag med sång och musik.

Ordf. informerade om att vi börjar boulandet ute i Vadensjö tisdagen den 16 maj kl. 14.00, dit alla är välkomna med eller utan klot och fika. Måndagen den 22 maj kl. 13.15 blir det ”Ingvars lunch” på Conditori Kontinental, Storgatan 4, Åstorp.

Vi började träffen med att äta landgång. Sedan blev det ”Robbans” tur att underhålla oss, vilket han gjorde med stor entusiasm. Det var många kända låtar, som vi fick höra. En del sånger kunde vi även sjunga med i. Han spelade, sjöng, pratade och berättade även en del vitsar. Sedan spelade han olika melodier, där vi skulle gissa vilket djur som ingick. Ibland var det lite klurigt, men alla var på alerten och hängde med.
Därefter serverades kaffe med pärontårta, som smakade förträffligt
Eftermiddagen avslutades med dragning av vårt lotteri med ett 20-tal skänkta vinster.
Sedan skildes vi åt efter ett par trevliga timmar tillsammans.

Anita Svärdh