Förening Mantorp

Verksamhetsplan 2022

Föreningen ska bedriva verksamhet enligt riksorganisationens uppställda mål och syften samt vårda och utveckla det lokala perspektivet på verksamheten utifrån de förutsättningar som för tillfället råder. I uppdraget åligger det föreningen och dess medlemmar att värna om och förvalta vår fastighet Mathem 1:37 efter de förut-sättningar som för tillfället råder.

Föreningsverksamheten

1. Kalla till och genomföra 9 stycken protokollförda medlemsmöten inkluderat årsmötet.

2. Genom medlemskap i Samorganisationen (SAM), Kommunala pensionärsrådet (KPR) har vi möjlighet i samhällsdebatten och försöka påverka beslutsfattarna i en riktning som främjar de grupper i samhället vi representerar.

3. Om möjligt genomföra aktiviteter som medlemmarna uttrycker önskemål om.

4. Arbeta aktivt med rekrytering och därigenom öka medlemsantalet i föreningen.

5. Arbeta aktivt med PRO-kontakterna och därmed stödja de medlemmar som inkluderas i den verksamheten.

Fastigheten

1. Upplåta lokalen till uthyrningar vi finner lämpliga.

2. Genomföra minst 10 st. arrangemang i egen regi.

3. Fortsatt yttre/inre underhållsarbete på fastigheten samt arbetsträffar.

4. Skötsel och underhållsarbete av ytterområden vid fastigheten, inkluderande vår- och höststädning.

5. Sträva efter att genomföra julmarknad i Bygdegården.