Förening Mantorp

Verksamhetsplan 2018

Föreningen ska bedriva verksamhet enligt riksorganisationens uppställda mål och syften samt att vårda och utveckla det lokala perspektivet på verksamheten utifrån de förutsättningar som för tillfället råder. I uppdraget åligger det föreningen och dess medlemmar att värna om och förvalta vår fastighet Mathem 1:37 efter bästa förmåga.

Föreningsverksamheten

1. Kalla till och genomföra 9 stycken protokollförda medlemsmöten.

2. Genom medlemskap i Samorganisationen (SAM), Kommunala pensionärsrådet (KPR) och Regionala Pensionärsrådet (RPR) att delta i samhällsdebatten och försöka påverka beslutsfattarna i en riktning som främjar de äldre i samhället.

3. Om möjligt genomföra de aktiviteter som medlemmarna önskar.

4. Att aktivt arbeta med rekrytering och därmed öka medlemsantalet.

5. Arbeta aktivt med PRO-kontakterna och därmed stödja de medlemmar som inkluderas i verksamheten.

Fastigheten

1. Bibehålla nivån på uthyrningsverksamheten.

2. Genomföra minst 12 st. engagemang i egen regi.

3. Fortsatt yttre/inre underhållsarbete på fastigheten samt arbetsträffar på onsdagsförmiddagar.

4. Skötsel och underhåll av ytterområden vid fastigheten samt där genomföra vår- och höststädning.

5. Anordna julmarknad i Bygdegården.