Förening Mantorp

Verksamhetsplan PRO Mantorp 2024

Föreningen ska bedriva verksamhet enligt Riksorganisationens uppställda mål och syften. Samt vårda och utveckla det lokala perspektivet på verksamheten utifrån de förutsättningar som råder för tillfället. I uppdraget åligger det föreningen och dess medlemmar att värna om och förvalta vår fastighet Mathem 1:37 efter de förutsättningar som är för tillfället.

Föreningsverksamheten

1. Kalla till och genomföra 9 st medlemsträffar, varav november- och årsmötet ska vara med dagordning och protokollförda.
  2. Genom att vara med i Kommunala pensionärsrådet (KPR) har vi möjlighet att delta i samhällsdebatten och påverka beslutsfattarna i en riktning som främjar de grupper i vårt samhälle som vi representerar.
  3. Om möjligt genomföra aktiviteter som medlemmarna uttrycker önskemål om.
  4. Arbeta aktivt med rekrytering av nya medlemmar och därmed öka medlemsantalet i föreningen.
  5. Arbeta aktivt med PRO-kontakterna och därmed stödja de medlemmar som inkluderas i den verksamheten.

Fastigheten

1. Upplåta lokalerna till uthyrningar som vi finner lämpliga.
  2. Genomföra ett antal egna arrangemang som inte är medlemsträffar.
  3. Fortsätta yttre/inre underhållsarbete på fastigheten, med arbetsträffar.
  4. Skötsel och underhållsarbete av ytterområden vid fastigheten, inkluderande vår- och höststädning.
  5. Sträva efter att genomföra en årlig julmarknad i och vid Bygdegården.