Förening Mantorp

VÄLKOMMEN TILL DIN LOKALA PENSIONÄRSFÖRENING

Mantorps PRO-förening bildades år 1956 och driver sin verksamhet i Mantorp med omnejd och vi är i dag är ca: 250 medlemmar. När du blir pensionär vill vi gratulera dig till en större möjlighet att påverka ditt liv och den ökade fritiden som du då disponerar för att odla dina egna intressen och aktiviteter. Vi vill gärna i några korta ordalag berätta om vår förening och den verksamhet vi bedriver.
PRO är en självständig, partipolitiskt och religiöst obunden organisation.

Vår expedition är belägen i Östra Tollstad Bygdegård där vi också har våra möten. Har du frågor får du gärna ringa till ordföranden Anne-Marie Kullander
tel. 070 - 916 07 96 eller sekreteraren Agneta Lantz tel. 070 - 881 04 76.

På våra möten har vi förutom underhållning ofta någon representant för verksamheter utanför föreningen som berättar och informerar om aktuella frågor som berör vår kommun och region.

Medlemsavgiften är 425:-/år. I medlemsavgiften ingår PRO-tidningen "Pensionären" som utkommer med 10 nr/år. Till din grupplivförsäkring kan du även teckna en olycksfallsförsäkring. Vår studieverksamhet bedrivs i samarbete med ABF. För studierna samlas vi i ABF:s lokaler på Sågvägen i Mantorp. Vi har bl.a. studiecirklar i engelska, textilslöjd, akvarellmålning, "Läs och Res". Träslöjden bedrivs i vår egen slöjdsal i Östra Tollstad, andra aktiviteter såsom gymnastik, satsa friskt, släkt-forskning, cykelturer, bridge och boule är också stora aktiviteter. Vi arrangerar även resor för våra medlemmar.

Förslag och önskemål om nya cirklar och aktiviteter tas tacksamt emot.

Inom föreningen har vi en väl utbyggd kontaktverksamhet i form av PRO-kontakt. Den verksamheten svarar för gemensamma arrangemang och har regelbundna träffar för de medlemmar som innefattas i kontaktverksamheten.

Vi följer samhällsfrågorna i vår närhet och framför våra krav och synpunkter. Vi är representerade i KPR, det kommunala pensionärsrådet, där handläggs bl.a. frågor rörande vård och omsorg inom äldrevården i kommunen. Detta är en kort sammanfattning av vår verksamhet, vill du veta mera tag gärna kontakt med någon av oss för ytterligare information!

Ordförande: Anne-Marie Kullander 070 - 916 07 96
Kassör: Maud Pettersson Palm 070 - 668 15 08
Sekreterare: Agneta Lantz 070 - 881 04 76

VI VÄLKOMNAR DIG SOM MEDLEM.

Din make/maka är också välkommen även om hen inte uppnått pensionsåldern.

VÄLKOMMEN TILL VÅR FÖRENING OCH DELTA I VÅR GEMENSKAP!