Förening Skärblacka

Sopplunch för 80+ medlemmar

Personer framför träd

Den 16 september bjöd PRO Skärblackas kontaktkommitté in medlemmar som är 80 år och äldre på ärtsoppa med punsch, till kaffet bjöds det på ostkaka med sylt och grädde.

140 inbjudningar skickades ut till våra medlemmar och av dessa kom 58 som trivdes och pratade med varandra.

Alla fick en gratislott. Vinsterna var skänkta av ortens affärer. Alla kan inte vinna, men alla fick en ros med sig hem som tack för att de kom.

Curt Karlsson, PRO distriktets ordförande talade om hur viktigt det är att söka bostadstillägg, alla kan inte få, det är behovsprövat men man bör söka man får ett ja eller nej.

Från kontaktkommittén som arrangerade den trevliga tillställningen var: Lillian Edqvist, Else-Britt Sverker, Birgitta Ericsson, Gun-Britt Dahl-Byö, Agne Lundell, Lisbeth Olofsson, Kerstin Gustafsson och Christina Karlsson.

Text: Lillian Edqvist
Bild: Kerstin Gustafsson