Förening Skärblacka

Årsmöte 2019

Personer framför träd

PRO Skärblacka hade sitt årsmöte i Skärblacka Folkets Hus med ca 85 medlemmar närvarande.

Mötet inleddes med att ordförande Verner Bilde hälsade alla välkomna och började med parentation över de medlemmar som avlidit under 2018.

Mariehultkören sjöng "Du är alltid en del utav mej" .

Sedan hölls en tyst minut och därefter sjöng Mariehultkören "Håll mitt hjärta".

Sedvanliga mötesförhandlingar där infomation gavs om ekonomi, resor, prisundersökning, studier, danser och lotterier.

Till ordförande för årsmötet valdes Rolf Karlsson från PRO Kimstad/Skärkind och som sekreterare Lillemor Hertzman.

Verksamhets-och ekonomisk berättelse godkändes.

I styrelsen blev omval av kassören Bernt Wigren, studieorganisatören Ing-Marie Haglund, ledamöterna Bo Hallberg, Henry Lindh samt nyval av Sven-Erik Steén.

Omval av styrelseersättare Ing-Britt Larsson, Ove Eriksson, Benny Barenhoff, Per-Erik Haglund samt nyval av Nils Pettersson.

Medlemmar som haft uppdrag i föreningen under åren och som avgick, avtackades med blommor.

Det bjöds på kaffe med semla samt underhållning av PRO Skärblackas sångkör "Mariehultkören"

Som avslutning på mötet var det lotteridragning.

Text och bild: Sven-Erik Steén

Några som lämnat uppdrag i föreningen fick vårblommor, från vänster Mildred Israelsson, Kjell Andersson, Ingalill Jakobsson, Ina-Karin Hallberg, Jan Hertzman, Marianne Hjelte och Anna Svenson.

Verner Bilde, Jan Hertzman och Bernt Wigren fick blommor för ett gott arbete i föreningen!