Förening Örebro City

13 mars, årsmöte

Det viktiga årsmötet genomfördes den 13 mars. Fem nya ledamöter/ersättare välkomnades och tre avtackades. "Tillökningen" i styrelsen är extra välkommet.

Inför föreningens årsmöte hade styrelsen en angenäm uppgift att lösa, hur skulle vi få plats med de 123 medlemmar som anmält sig? Lokalen på Södermalmshemmet var full till bristningsgränsen och stolarna tog slut.

När klocka passerat 14 hälsade, avgående ordförande, Inger Johanson oss välkomna till mötet. Vår musikerduo, L och B bjöd på ett par låtar innan Bosse Fredriksson tog över som ordförande för årsmötet. Tack vare Bosses vana att leda årsmöten och ett gott arbete från valberedningen var årsmötesförhandlingarna avslutade på kort tid.

Nu fick vi smaka av de goda ”retromackorna” från Lekhyttans restaurang. Därefter mer musik av L och B och där vi inbjöds att sjunga med i våra mest kända låtar. Inger Johansson informerade om den kommande föreläsningen om Sömn med Lena Leissner.

Efter årsmötet tackade Inger Johansson av en riktig trotjänare. Ingegerd Murstam har försett oss med gott kaffe under många, många år. Hon tackades av med en blomsterbukett. Även Inger Törnqvist Karlsson tackades av för sitt uppdrag i styrelsen. PRO Citys innegolflag, herrar, vann serien och premierades med trippelskrapslotter.

Därefter bad Agneta Björck avgående ordförande Inger Johansson och avgående kassören Gun Jansson att komma upp på scenen. Föreningen hyllade dem för deras mångåriga arbetsinsatser som resulterat i en växande förening med varierande aktiviteter. Styrelsen framförde visor med nyskrivna texter till Inger och Gun som uppskattades både av dem och medlemmarna.

Foto: Inger Kicki Ljung

Foto: Kajsa Bodén

Här firas det med blomster och blader till vår "kaffemoster" sen många år, Ingegerd Murstam. Inger Törnqvist Karlsson tackas av från sitt år som ersättare i styrelsen. Parhästarna Gun Jansson, kassör och Inger Johanson, ordförande får både egna sånger och blommor.