Förening Björkskatan

Gåfotboll

Gåfotboll måndagar i Björkskata-hallen kl 14.45 till 15.45.

Senior mötte junior i en match i Gåfotboll 20231005
Elever från Innovitaskolan i Luleå spelade match mot deltagare i Områdesgruppen och PRO Björkskatan. Alla hade lika roligt, både publik och de spelande juniorerna och seniorerna. Vem vann? Ja, det står skrivet i stjärnorna. Men vi kan säga som låttexten anger - "We are all the winners, we are all the best. Att vi får vá tillsammans det betyder mest".

Läs artikel i NSD 2023-10-08 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Nio PRO:are spelade match 2024-02-15

2024-01-29 Nio duktiga PRO:are spelade gåfotboll i hårt tempo. 3 x 10 minuters spel. Hälsningar från Bror Öhman

Inomhusspel 20231106

Gå Fotboll med PRO Björkskatan och Lira BK!
Vill du vara med och spela och bilda ett Gå Fotboll lag från PRO Björkskatan? Anmäl ditt intresse till Bror tel 0730716060, bror@headdown.net eller Birgitta 0702969012, vega.birgitta@gmail.com.
Vi behöver bli fler som spelar. Välkommen! önskar Bror och Birgitta

Gåfotboll, träning den 8 juni

Om Gåfotboll...
Gåfotboll är ett bollspel som passar dig som vill spela fotboll och som hellre går än springer. Både kvinnor och män är välkomna i samma lag.

Gåfotboll har ingen åldersgräns och kan därför anpassas till personer i alla åldrar som hellre spelar fotboll gåendes än springandes. Har du haft drömmar om att göra en fotbollskarriär, det är aldrig för sent. Nu har du möjlighet att få göra fotbollskarriär som 70-plussare!

Spelet är riktigt kul och du får motion och social gemenskap på samma gång!