Förening Braås

Det blev som vanligt en trevlig kväll med knytkalas, tipspromenad, underhållning och kräftor. Vädret var också sommarlikt med sol och svag vind. 26 personer kom till kalaset. Tipspromenaden handlade om kräftor och som utslagsfråga vikten på en hemodlad squash. Pajer av olika slag serverades. Alla kräftor gick åt.

Hans Bild från Växjö stod för underhållningen även detta år. Han berättade om händelser på 50 – och 60-talet med en viktig händelse från varje år. Till händelsen följde en visa och dessutom lite bondkomik. Allt uppskattades till hundra procent av publiken.
Squashen vägde 4194 gram. Vinnaren bedömde vikten till 4200 gram, mycket nära rätt vikt. Priser till tipspromenaden hade skänkts av Överkottsbolaget i Ronneby och även andra företag. Åtta personer fick priser.