Förening Ljungbyholm

Vårmiddag 11 maj 2023

En bättre vårdag än den 11 maj kunde vi inte valt till föreningens vårmiddag. Solen strålade och värmde, äntligen kunde vi njuta ute av de grönskande träden och blommorna i rabatterna. Det var lite svårt att gå in.
Medlemmarna var som vanligt glada och pratsamma, det är viktigt att ses under trevliga former. Maten bestod av varmrökt lax alternativt fläskytterfilé med potatis, sås och sommargrönsaker. Man säger lite skämtsamt "att maten ska tysta munnen" och exakt så blev det en stund. Alla njöt och dessutom serverades kaffe och kaka som bakats av Åke. Vi avslutade med lottdragning och ett antal glada vinnare.

Vårmiddag

Foto: A-C Kittel-Olsson

Under mötet fick vi besök av Ylva, Jenny och Maria från Södermöre kommundels- förvaltnings omsorg. Ylva och Jenny informerade oss om träffpunktsverksamheten på Ljungbyhemmet. Maria berättade om det stöd och den hjälp som man kan ansöka om att få från kommunen. Ylva och Jenny bjöd in oss att besöka träffpunkten på Ljungbyhemmet, alla är välkomna. Vi tackar för informationen.

Träffpunkt och bistånd

Foto: A-C Kittel-Olsson