Förening Ljungbyholm

Höstmöte 9 november 2023

Höstmöte - ja nu är det höst med gråa dagar, regn och blåst. En typisk novembermånad. Cirka ett sjuttiotal medlemmar anslöt till höstmötet där budget och verksamhetsplan för 2024 antogs. Verksamhetsplanen bygger på medlemmarnas inlämnade önskemål om aktiviteter, studiebesök, utflykter och resor m.m. Utifrån verksamhetsplanen kommer 2024 års händelser att planeras och det kommer att presenteras i början av 2024.

Foto: A-C Kittel-Olsson

Tyvärr hade vår föreläsare blivit sjuk men information om digitalisering fördes. Det är viktigt att möta framtida krav inom detta område, samt att ta tillvara och ge information till de som inte är eller kommer att bli digitaliserade. Åldersspannet på våra medlemmar är stort och alla är lika viktiga i vårt arbete.
Ordförande och sekreterare visade och gick igenom hemsidan (pro.se/ljungbyholm) där vi presenterar föreningens verksamhet, både det som planeras och det som har genomförts.
Övrig information lämnades. Naturligtvis fick vi kaffe/te och tilltugg innan det var dags för lottdragning och hemgång.

Hemsida två

Foto: A-C Kittel-Olsson