Förening Ljungbyholm

Aprilmöte 13 april 2023

Med våren utanför knuten träffades ett sextiotal medlemmar i sockenstugan för information om bland annat årsmöten från PRO Kalmar län, samorganisationens årsmöte, inbjudan till Ljungbyholmsbiblioteket angående Slott och herrgårdar den 19/4, sticklingbyte 26/4 samt Digiguiden för nybörjare den 4/5.
En av medlemmarna i föreningen önskar starta och ansvara för promenader på torsdagarna kl. 10:00, samling vid gamla brandstationen. Start är den 20/4, vi hoppas på en god uppslutning. Initiativ från medlemmarna att ordna aktiviteter uppskattas av styrelsen.

Aprilmöte 13/4 2023

Foto: A-C Kittel-Olsson

Efter fikat underhöll Ann-Christin Elgan oss med ett kåserie av Wilhelm Moberg: "När fjärdingsmans modersugga blev stulen. Hon bjöd dessutom på ett par trevliga historier och sjöng en visa om Moberg. En uppskattad underhållning!

A-C Elgan

Foto: A-C Kittel-Olsson