Förening Graniten Kalmar

Månadsmöte 11 mars 2024

Ett 60-tal medlemmar sökte sig till PRO granitens marsmöte

Ett 60-tal medlemmar sökte sig till PRO granitens marsmöte i Birgittakyrkans samlingssal. Ordförande Tomas Nygren hälsade välkomna och presenterade förslag till dagordning. Denna godkändes av mötet varpå Tomas hälsade avdelningens egen kör Flisorna välkomna att framföra sitt program vilket gjordes i 2 avdelningar med avbrott för kaffe med smörgåsar samt lottförsäljning. Programmet innehöll bland annat en sång a capella och avslutades med glada vårsånger. Tomas kunde meddela att avdelningen fått 5 nya medlemmar men bad samtidigt om en tyst minut för en nyligen avliden medlem. Vi fick lite uppgifter om det som händer på Mötesplats Berga under våren och om resor, bland annat till Södra Cell och Döderhultarens museum mm. den 15 april och vårgrillning på Värsnäs den 24 april. Bingo blir det på Mötesplats Berga den 16 april och till hösten är en resa till Norrvikens Trädgård planerad till den 4 september. Nästa möte blir den 8 april då Glada Bokens orkester står för underhållningen och på majmötet blir det vårlunch med underhållning av Neuman & Knutsson. Efter lottdragning, med många glada vinnare, tackade Tomas för ett bra möte och hälsade välkomna den 8 april.

Barbro Åberg. tfn 0706943061