Förening Graniten Kalmar

PRO Graniten. Ulvåsasalen 6 maj kl. 13,00 Neuman & Knutsson från Osby underhöllt till mycket stor belåtenhet Foto: Tomas Nygren.

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

PRO Granitens sista möte för vårterminen.

Måndagen den 6 maj var det dags för PRO Granitens sista möte för vårterminen. Ett 70- tal medlemmar hälsades välkomna av ordförande Tomas Nygren , som efter dagordningens godkännande bjöd gästerna att hämta dagens härliga laxlunch. Alla lät sig väl smaka av denna läckra anrättning. Efter detta vände Tomas sig med ett varmt välkommen till dagens underhållare Neuman & Knutsson, som kommer från Osby och gladde publiken med härliga schlagerlåtar som man kände igen från 50-60 och 70- talet. Det blev en mycket trevlig stund med sång, gitarrspel och allsång! Sedan informerades om vad som kommer att hända vid Mötesplats Berga och träffpunkt Skogsrået under hösten. Det ordnas en resa till Södra Cell, Mönsterås, med besök på Döderhultaren museum och Liljeholmens ljus den 15 maj, den 16 maj gökotta vid Gråborg, bingo i mötesplats Berga 21 maj samt Tjorvenmuseet 2 juli och till detta samlas man vid Berga Centrum 11.30. Tomas meddelade att avdelningen fått 2 nya medlemmar. Så blev det sedvanlig lottdragning med många glada vinnare varefter Tomas tackade för en fin eftermiddag och hälsade välkomna till Berga kolonin den 5 augusti med tipsrunda, korvgrillning och underhållning av Rolf-Åkez. Alla önskades en mycket trevlig sommar.

Barbro Åberg.

Text: Barbro