Förening Leva Livet

Planerade aktiviteter 2021

Programgruppen har planerat ett trevlig och varierande utbud för 2021, sidan publiceras så snart restriktionerna medger.

Bästa medlemmar i PRO Leva Livet!

Som vi i styrelsen har längtat till den dag då vi kan skriva till Er och bjuda in till ett gemensamt års- och startmöte.

Nu är den dagen och vi hoppas få träffa Er den 11 augusti kl. 12.30–15.00, Travet, Totohallen. Vi måste i fortsättningen starta våra möten tidigare med tanke på de bussturer som passerar Travet. Nu är det i första hand 8 ans buss som gäller, som går bl.a. från Lugnvik-Centrum-Travet-Centrum. Enligt dagens turlista passar tiderna för oss. Det är gott om parkeringsplats för bilåkare.

Det är viktigt att poängtera att vi i den lokalen kan sitta pandemisäkert.

Vi har, som Ni nog kommer ihåg i tidigare brev, berättat om att vi bytt lokaler till Travet, eftersom vi där har gott om plats och det är nytt och fräscht.

Vi hoppas kunna trivas bra där.

Vid ett årsmöte har vi många viktiga beslut att ta ställning till bl.a. valberedningens förslag till ny styrelse.

Något som kanske är det absolut viktigaste är att vi får ses igen, prata med varandra och ha en stunds social samvaro till en kopp kaffe med något matnyttigt och gott till, som föreningen bjuder på. Givetvis förväntar vi oss något kulturellt inslag!

Vår studieorganisatör Anne-Marie Salomonsson och några studiecirkelledare kommer att presentera nya- och även tidigare studiecirklar som fortsätter. Hon är därtill alltid glad över att få tips från Er om nya cirklar och speciellt tacksam för upplysningar om studiecirkelledare.

Det finns fortfarande platser kvar på SPA-resan till Pärnu den 23-31 aug. Sista anmälningsdag är den 24 juli. Anmäl till Ulla Modén, tel. 070-252 65 70.

Programkommittén arbetar frenetiskt för att bjuda oss på ett bra höstprogram.

Vi kommer att få mer upplysningar när vi ses.

I november får vi ta del av förslagen till kommande års verksamhet.

Slutligen vill vi mycket varmt hälsa Er välkomna till vårt årsmöte den 11 aug. Anmälningar tas emot av Marianne Stålberg, 070-595 47 47 och Agneta Åstrand, 070-309 27 48 eller agneta.astrand@iogt.se, senast den 4 augusti.

Östersund den 14 juli 2021.

Vänliga hälsningar!

Marianne Stålberg