Förening Leva Livet

Aktiviteter hösten 2023

PRO Leva Livet vill informera och bjuda in till möten och aktiviteter som kommer att ske under september och oktober månader.

7 september ”Andra Akten” och ”Madeleine och taxichauffören” visas på Bio Regina kl 14.00 Entré 90 kronor. Kassan öppnar kl. 13.30

18 september Pro Leva Livet arrangerar tillsammans med Jämt-Brasilianska Vänskapsföreningen en eftermiddag för mödra/barnhemmet Abrigo Rainha Silvia i Brasilien. Medverkar gör Sveriges ambassadör i Brasilien Karin Wallensten och Margareta Winberg. Mötesplats Prästgatan 58 kl. 14-16. Fri entré.

18 september Maud Andersson bjuder in till att ”Vandra en dag på fjället”. Samling vid Östersundstravet kl. 09.00 för resa med egen bil till Fjällhalsen. Vandringen sker i Oviksfjällen och går till Stenhyddan. En tur på ca 10 km. Ta med härligt fika och sol. Anmälan till maudinger52@gmail.com eller tfn 076 138 02 09. Vill Du samåka eller har Du plats i bil att erbjuda hör av Dej.

21 september PROs samorganisation i Östersund anordnar en eftermiddag med ”Hjärnan i centrum” i Östersundstravets publikhall. Åke Pålshammar föreläser kl. 13 och kl. 14.30 blir det ett pass på 30 minuter med Friskis & Svettis och slow dans. Entré 50 kronor.

27 september Trivselmöte kl. 14.00 i Östersundstravets publikhall. Göran Modén kåserar under rubriken ”Frösöblomster” och pianist Stefan Widmark spelar musik av Wilhelm PetterssonBerger.

5 oktober Lena Gråberg bjuder in oss till sitt stora vardagsrum i Huså Herrgård. Bussresa till Huså. Samling vid Östersundstravet kl. 08.30 och åter i Östersund ca kl. 17.00. Vi fikar kaffe och stut vid ankomst till Huså, besöker gruvområdet, gruvmuseet och mineralmuseet. Ser konstutställningen ”Hängda och Ohängda”. Lunch med lax, potatis, grönsaker och kall sås serveras. Kostnad 470 kronor för resa, förmiddagskaffe, lunch och guidning. Anmälan till Harriet Jorderud senast den 25 september tfn 070 375 20 80 eller mail harriet.jorderud@telia.com.

5 oktober ”Ellos Eatnu Låt Älven Leva” och ”Grymma tider - vårdarbetets sånger” visas på Bio Regina kl. 14.00. Entré 90 kronor. Kassan öppnar kl. 13.30

25 oktober Trivselmöte med besök av konstnär Ingrid Roth. Toves orkester deltar med glad sång och musik.

Styrelsen hälsar alla välkomna att delta i våra arrangemang som sker i samarbete med ABF!