Förening Oskarström

Fester

Festkommittén i föreningen bjuder till fest flera gånger om året. Vanligast är att vi inleder med Knutsfest i januari, sillfest under våren och kalkonfest under hösten.

Personer framför träd

Fester

År 2024

Oj, vilken trevlig fest!

Den 13 januari 2024 dukade festkommittén upp med välsmakande jultallrik. 65 glada pensionärer deltog på Knutsfesten. Kinnareds stadsteater roade oss med att spela upp folklustspelet ”Vårdcentralen i Kinnared” av Bengt Svensson. Det gjorde de bra och publiken fick dra på smilbanden ordentligt. Teatersällskapet avslutade sin föreställning med att sjunga ”PRO-sången”. Därefter tog vi tag i skedarna och fyllde tallrikarna med en smakfull Ris à la Malta och saftsoppa. Sedan blev det kaffe och godis, medan Nils-Åke, Evy, Erik och Tore spelade julmusik för oss. Då spratt det till i benen och de som orkade, hängde med i ringdansen.

År 2023

Sillafest på Folkets Hus i Oskarström, med Edward som underhållare Foto: Ann-Christin Pettersson

Den 13 maj 2023 hade vi sedvanlig sillafest med god stämning och läcker mat. Festen ägde rum på Folkets Hus i Oskarström. Festkommittén skämde bort oss med egna hemlagade sillinläggningar, hembakat bröd, efterrätt, kaffe och hembakad kaka. Allt smakade mycket gott. Edward underhöll oss med sånger i olika stilar. Tack vår härliga festkommitté för ännu en välordnad fest.

Dick och Alex spelade på Knutsfesten den 14 januari 2023

År 2022

Foto: Ann-Christin Pettersson

Den 10 september 2022 firade vi att föreningen fyllde 80 år med en trevlig jubileumsfest. Vi träffades på Folkets Hus i Oskarström. Drygt 80 medlemmar deltog. Borden var vackert dukade med vita linnedukar och det bjöds på en härlig buffé, från restaurang Karl, med massor av goda och vällagade kalla rätter med både fisk, kött, kyckling och vegetariskt. Ingen behövde gå hungrig ifrån den här festen. Anders och Sylve såg till att vi hade roligt hela kvällen. De spelade, sjöng och hade mycket skoj att förmedla.

Edward spelar countrymusik. Foto Leif Petersson

Den 7 maj 2022 var det dags för sillfest. Ett fantastisk sillbord signerat festkommittén. Underhöll mellan sillar, pannacotta och kaffe gjorde alltid lika populäre Edvard C Johansson. Mycket sill och mycket Elvis blev det.

Foto: Leif Petersson