Förening Eldsberga

Reportage 2023

Årsmötet i Tönnersjö Bygdegård den 15 feb 2023.

PRO Eldsberga har haft årsmöte i Tönnersjö Bygdegård. Efter att alla hälsats välkomna inleddes mötet med en parentation över medlemmar som avlidit under det gångna året. Anders Larsson spelade “Amazing Grace” på dragspel tillsammans med Karl-Erik Lövdahl på munspel. Mötesförhandlingar med val av styrelse, där det blev omval på samtliga poster. Utdelning av programblad för år 2023. Dagens gäst var Björn Malmqvist från ABF, Halmstad. Han informerade om ABF:s roll som samarbetspartner och utbudet av cirklar som erbjuds i ABF:s regi. Sammankomsten avslutades med kaffe och semla samt lotteridragning.

Medlemsmöte i Tönnersjö Bygdegård den 19 april 2023.

PRO Eldsberga har haft medlemsmöte i Tönnersjö Bygdegård. Efter mötesförhandlingar och information om aktiviteter var det dags för underhållning av glädjespridaren Bo Göran Svensson, som spelade och sjöng kända melodier och även ledde allsång. Kaffe med hembakad kaka serverades och som avslutning blev det dragning på lotterierna.

Silla festen den 14 juni i Tönnerjö Bygdegård.

PRO Eldsberga. Närmare 60 glada pensionärer hade samlats för traditionell sillafest i Tönnersjö Bygdegård. Sill, nypotatis och jordgubbar med vispgrädde hade strykande åtgång och Blandat o Gott underhöll med gamla, välkända låtar, något som publiken uppskattade. Lista inför bussresan i augusti cirkulerade under kvällen. Som avslutning blev det lotteridragning och kaffe med jordgubbstårta serverades.

Föreningsmöte Tönnresjö Bygdegård 23 aug 2023

PRO Eldsberga har haft medlemsmöte i Tönnersjö Bygdegård. Efter mötesförhandlingar höll Anders Wirdheim ett mycket intressant föredrag om “Fåglarnas fantastiska flyttning” och svarade på en hel del frågor som ställdes. Teckningslistor gällande kommande aktiviteter cirkulerade och kaffe med smörgås och hembakad kaka serverades. Sammankomsten avslutades med lotteridragning.

Kalkonmiddag 25 okt Lagagården.

PRO Eldsberga. En regnig och blåsig dag i oktober samlades en skara glada pensionärer för höstfest i Lagagården. Kalkon med tillbehör smakade förträffligt och efter maten spelade Lennart och Stefan uppskattad dansmusik. Som avslutning blev det kaffe och tårta samt dragning på lotterierna.

Höst mötet den 8/11-23

PRO Eldsberga har haft medlemsmöte i Tönnersjö Bygdegård. Inledningsvis mötesförhandlingar med presentation av budget- och verksamhetsplan för år 2024. Därefter blev det underhållning av två musiker som kallar sig L:n. Med spelglädje och glimten i ögat bjöd de på kända låtar från 50-, 60- och 70-talet. Kaffe med smörgåsar och kaka serverades och sammankomsten avslutades med lotteridragning.

Julfesten i Lagagården den 6 dec -23

PRO Eldsberga. Cirka 70 medlemmar kom till årets julfest i Lagagården. Först serverades glögg och pepparkakor, sedan kunde gästerna ta för sig av julbordets läckerheter. Före och efter den goda ris à la Maltan underhöll Eldsberga musik och sånggrupp med julsånger och andra låtar ur sin repertoar. Som avslutning på kvällen blev det kaffe och hembakade mandelmusslor samt dragning på lotterierna.