Förening Grycksbo

2017-08-19 = Äldreresan

ÄLDRE PRO-ARE I GRYCKSBO PÅ UTFLYKT

Väntjänsten/PRO i Grycksbo bjuder varje år sina medlemmar som är över 80 år på en dagsutflykt.

I år gick resan till Mora och började med en mycket god och välsmakande lunch-buffé på Wasa-Stugan. Därefter fri vandring mot centrum där många valde ett besök på Vasalopps-museet, Zorngården eller en liten ”stadsvandring”.

Morabesöket avslutades med eftermiddagskaffe och en super god mazarintårta med vispgrädde på Café Zorn.

Dags att äntra bussen för de 53 gästernas återfärd mot Grycksbo. Till hemresan hade Gunnel Karlsson ordnat ett lotteri med ett antal fina vinster skänkta av Grycksbo Pizzeria, Savoy-Grillen, Konsum Grycksbo, Oriflame i Grycksbo (Lottis Engholm) samt Maj Kvarnström och dessutom inköpta presentkort på Konsum samt ett antal PRO-lotter.
Lottringarna såldes snabbt och vinnarna var självklart nöjda. Nöjda var också samtliga deltagare med den trivsamma resan i ett strålande sommarväder och umgänget med gamla vänner.

Ett stort tack med varma applåder till Eva, Maj, Gullan och Barbro som hade ordnat resan. Ett stort tack även till Grycksbo Minnesfond, Arctic Paper Grycksbo AB, Pappers Avd. 111 samt Grycksbo Egnahems Ägarförening för deras ekonomiska bidrag till resan.

Vid pennan/ Holger Karlsson