Förening Kungshamn

Februari - Årsmöte

Ett 80-tal medlemmar hade anmält sig till årsmötet för sedvanliga årsmötesförhandlingar.
Några poster återstår tyvärr att tillsätta så det blir fortsatt arbete för styrelsen. Det rör sig bl.a. om deltagare i lotterikommittén och programkommittén.

Dagens värdar Brita och Peter Arndt i diskussion med Anna-Karin Lundqvist

Medlemsmötet inleddes av vår ordförande Gunnar Lundqvist med
Ingela Hahne som sekreterare.

Leif Åsberg och Ingela Hahne valdes att vara presidium för årsmötet.

Vår sekreterare Ingela Hahne slutar i styrelsen efter hela 13 år och har varit sekreterare i 12 av dessa år.

Catharina Holmer tackas av efter flera år i både servicegruppen och resekommittén.

Här tackas hela lotterikommittén av efter många års troget arbete.
Siv Karlsson, Berny Hedberg och Karin Olsson ses här tillsammans med ordförande Gunnar Lundqvist och vice ordförande Jan Åsberg.

Kerstin Lorentzon tackades av efter avslutat uppdrag i resekommittén.

Gunnel Berlin blev vald till nytt kulturombud.
Hon berättade om sina tankar kring uppdraget.

Håkan Larsson, en av våra nyare medlemmar, berättade att han varit på kurs för att lära sig att bli cirkelledare. Han kommer att starta upp en cirkel om smarta telefoner med start under mars månad.

Berny och Siv höll i lotteriverksamheten som vanligt. Även vår ordförande Gunnar hade turen på sin sida ikväll och fick gå fram och hämta sitt pris.

När man suttit länge behöver man röra på sig. Här har Gunnar fått igång oss ordentligt med armar uppåt sträck.

Denna afton bjöds det på räkmacka

Kvällens artist, Lasse Peterson, bjöd på ett mycket uppskattat framträdande med musik från Bohuslän varvat med trevligt prat.