Förening Kungshamn

April

Våren är i annalkande och dagen till ära hade servicegruppen varit ute och plockat vitsippor som man dekorerade borden med.

Dagens medlemsträff inleddes med samhällsinformation av Sanna Henriksson från Närhälsans Rehabmottagning. Hon berättade att de servar patienter från alla vårdcentraler.

2014 beslutades om Vårdval Rehab vilket innebar att som patient kan man välja att söka sig till vilken Rehabmottagning som helst oberoende av vilken vårdcentral man är listad på.

På Rehabmottagningen arbetar både fysioterapeuter (sjukgymnaster) och arbetsterapeuter. Arbetsterapeuterna hjälper patienterna med allt som har med händerna att göra och fysioterapeuterna tar hand om resten av kroppen.

Man gör bedömningar om behov av hjälpmedel som kan underlätta vardagen.
Sanna visade några praktiska hjälpmedel både på bild och i verkligheten.

Känner man att man vill få kontkakt med Rehabmottagningen kan man ringa på
010-441 66 80. De har telefontid vardagar kl 8-9. Därefter har man telefonsvarare och kan ringa upp.

Lena Carlsson från resekommittén informerade om att Smögen har en
aktuell resa på Göta kanal.

Jan Åsberg berättade att i sommar kommer PRO-föreningarna i Sotenäs att arrangera 3 allsångskvällar. 11/7 på Smögen, 17/7 i Kungshamn i Tångenparken och 23/7 på Bohus-Malmön.

Kvällens tema var amerikansk countrymusik och detta framfördes med bravur
av Benny Jannerbrink. Han gjorde ett mycket uppskattat framträdande.

Publiken är med på noterna och klappar takten.

I köket arbetar servicegruppen frenetiskt med att steka hamburgarna.

Alla lät sig väl smaka.

Kön ringlade lång.

Efter att alla hade ätit sin hamburgare trädde Benny Jannerbrink upp på
scenen igen för sin andra avdelning av programmet. På slutet åkte även hatten på.
Tack Benny för ett mycket uppskattat program!