Förening Kungshamn

Oktobermöte medinfo. om äldrebostäder

Tyvärr hade bara 110 medlemmar mött upp till medlemsmötet den 17 oktober där vi fick viktig information av Amie Stobenius om den utredning, som nyligen färdigställts av en arbetsgrupp betr. kommunens försörjning av olika boendetyper. PRO och SPF har haft representation i denna utredning, som nu är klar att överlämnas till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige för beslut. Det finns ju flera olika boendetyper för äldre; t. ex. eget boende, servicelägenhet, trygghetsboende och särskilt boende och det gäller att utforma tillgången av de olika typerna så att man får en flexibilitet eftersom behoven varierar över tid.

Efter en god middag bestående av jägarbiff med potatis, sås och sallad samt kaffe med kaka blev det karaokeallsång under ledning av Lennart Wasserman.

Foto: Göran Gustafsson

Eva Hedin hade turen att vinna på lotteriet vid sitt allra första PRO-möte.

Astrid Olsson fick också med sig en pava vitt.

Amie Stobenius redogör för utredningen om äldreboende. Amie har varit sekreterare för denna utredning.

Lennart bjuder upp till allsång till kända melodier.

Det var lätt att följa med i texten på den stora vita duken.