Förening Kungshamn

Välplanerat årsmöte

Med distriktets vice ordförande, Bengt Eklund, som ordförande och med väl förberedda handlingar från såväl styrelsen som valberedningen förlöpte 2017 års årsmöte smidigt och problemfritt. Som vanligt var de flesta förtoendevalda beredda att ställa upp för omval, men en del avtackades också efter 3 - 10 års tjänst.
Efter en god vårmiddag med lax, potatis, sås och gröna ärtor och dessutom även kaffe med hallontårta underhölls vi med quizz, som arrangerades av Strannes ukkegäng förstärk med våra egna förmågor.

Foto: Göran Gustafsson

Lennart spelar stilla pianomusik i samband med parentation för bortgångna medlemmar.

Leif föredrar verksamhetsberättelsen.

Kerstin redovisar bokslutet, som för 2016 slutade med ett litet överskott.

Rolf redogör för valberedningens förslag till alla de olika förtroendeuppdragen.

Monica Olsson, Gunnel Jacobsson, Anna-Greta Mattsson, Lisbeth Eliasson och Krister Hahne får PRO:s förtjänsttecken efter 5 år.

Gunilla Mattsson, Stig Lorentzon, Margareta Henriksson, Inger Wallenius, Jan Wallenius, Anna-Lena Bergqvist och Anne-Christine Staaf får blommor efter att ha tjänstgjort från 3 till 10 år.

Som tack för ordförandeskapet erhåller Bengt Eklund en bok om Ålesundsolyckan 1868, som hårt drabbade flera familjer i vår kommun.

Ing-Marie, Margareta och Jan dukar fram den goda laxen med tillbehör.

Lika fullt på scen som i salongen när två ukulelegäng drar på med kända melodier.