Förening Kungshamn

Lucia och julbord

Hela 170 medlemmar kom till årets sista medlemsmöte.
Information från styrelsen avklarades snabbt, då inte så många frågor var aktuella inför de stundande helgerna.
Det har i år varit svårt att arrangera Luciaframträdande då detta inte längre verkar vara så populärt bland ungdomen som tidigare.
Efter ett idogt arbete av franför allt Lennart Wasserman kunde vi ändå till slut få njuta av ett mycket fint framträdande med ett flertal sånger av Lucia med sina 5 tärnor. Flickorna fick mycket välförtjänta applåder och dessutom varsin present.
Efter dragning på årorna fick vi hugga in på det rikliga julbordet. Att detta var populärt framgår väl av nedanstående bilder.
Kvällen avslutades med allsång samt ett potpurri på julvisor av PRO-kören.

Foto: Göran Gustafsson

Krister Hahne såg till att alla fick glögg och pepparkakor vid ankomsten.

Leif Åsberg fick mycket välförtjänt blommor och något gott i en flaska som tack för det stora arbete han lagt ner under året.

6 jättesöta flickor gjorde succé med sitt framträdande.

Ett fint prisbord gjorde som vanligt att såväl åror som lotter slutsåldes snabb

Julbordet står dukat

Matkön börjar formera sig ......

.... och tätnar snabbt, men maten räckte gott och väl till alla.

Vår välsjungande kör avslutade kvällen. Vid pianot Lennart Wasserman.