Förening Kungshamn

50-ÅRSJUBILEUM

Det var fullt men ändå inte trångt när vi den 25 april firade föreningens 50-årsjubileum. Totalt 200 personer - drygt 180 medlemmar plus inbjudna gäster - hade samlats i Folkets hus denna minnesvärda dag.

Efter Leif Åsbergs välkomstanförande hölls tal och överlämnades minnesgåvor till föreningen från Sotenäs kommun, Bohusläns PRO-distrikt, PRO-föreningarna i Hunnebostrand, Smögen och Malmön, SPF-föreningarna i Kungshamn och Hunnebostrand samt ABF och Kungshamns Folketshusförening.

Efter detta intogs scenen av vår egen PRO-kör, som dagen till ära och med stor tonsäkerhet sjöng 4 kända sånger.

Hotell Kungshamn hade anlitats för att servera jubileumsmiddagen bestående av en god Skagentoast och en helt superb kokt torskrygg med potatispuré. Därefter blev det kaffe med en smakrik tårta från Hamnbageriet. All service runt middagen fungerade mycket bra.

Till kaffet fick vi också en lättsam och trevlig underhållning av trubaduren Kjell Aronsson, som framförde såväl kända som okända melodier mycket fint. Han hann också med att berätta några historier, som lockade till många skratt.

Efter dragning på lotteriet sjöng Bengt-Arne Björlin till Lennart Wassermans pianoackompanjemang Rune Svenssons specialkomponerade jubileumsvisa.

Kvällens musikunderhållning kompletterades av MacAbels, som i högt och härligt tempo bjöd på sina underbara låtar med text på genuin bohuslänska.

Som kvällens avslutning tackade Leif Åsberg de inbjudna gäster som hedrat oss med sin närvaro samt för de gåvor vi mottagit. Han riktade också ett tack till alla de medlemmar som på olika sätt bidragit till att göra denna jubileumskväll till en minnesvärd upplevelse.

Foto: Göran Gustafsson

Toastmaster Bengt-Arne Björlin redogör för kvällens program.

Ordförande Leif Åsberg hälsar alla välkomna till dagens jubileumsfest.

Leif tar emot blommor och minnesgåva från Sotenäs kommun, här representerade av Peter Hemlin och Nils-Olof Bengtsson.

Vår vältränade och välsjungande kör.

Anita Åsberg och Bengt Eklund blir serverade den läckra huvudrätten.

Kjell Aronsson sjunger.

Fullt ös med MacAbels orkester.