Distrikt Bohuslän

Välbesökt årsmöte 2018

Handlingar till årsmötet

Sångkören från Lyskil inledde årsmötet med nordisk viskavalkad som blev väldigt uppskattat.

Ett välbesökt årsmöte den 4 april på Ljungskile folkhögskola kunde se tillbaka på en omfattande verksamhet under 2017.

"Höj den allmänna pensionen" blev lite grann ett tema för årsmötet.

Riksorgansiationens representant Bengt Kronblad upphöll sig väldigt mycket vid pensionärernas ekonomi. Det passade bra in på en presentation av PROs välkampanj.

Bengt Eklund tog ordförandeklubban efter Mauritz Eliasson som avgick efter 13 år.Tre nya ledamöter intog sina platser i styrelsen: Åke Nygren, Kersti Nilsson och Berit Hedlin. Rosalie Sanyang valdes till ny kassör.

Ett stort och känslosamt tack riktades till Mauritz Eliasson som efter 13 år som ordförande lämnade över klubban till Bengt Eklund.

Och det blev även avtackningar av dem som lämnade styrelsen (bl.a. Jan Lund) och prisutdelningar till de föreningar som hade utmärkt sig med att sälja lotter - Trippelskapet - och rekryterat nya medölemmar.

Ett särskilt uttalande om PRO-distriktets prioriterade krav på Västra Götalandsregionen inför valet i höst godkändes också av årsmötet.

Sju ombud för Bohuslän valdes också för att delta på den kommande
PRO-kongressen.