Distrikt Bohuslän

Trippelskrapet

Rosor med Trippelskrapslotter

Genom att sälja Trippelskrapet får ni försäljningsprovision till er PRO-förening.
Ju fler lotter ni säljer desto mer intäkter genereras till er lokala verksamhet!

Information till kassörer och lotteriansvariga

Du är välkommen att beställa föreningens lotter per telefon
0522-121 80 eller via e-post info@bohuslan.pro.se

Säljperioden, för föreningen, är till och med den 30 november 2023.

Viktigt när du redovisar till oss är:

• att skicka med vinstlotterna och
  • att skrapa HELA rutan nere i vänstra hörnet på vinstlotten
    (trots att det står "SKRAPAS EJ") så att vinstbeloppet syns och kontrollera detta.

Föreningarna är skyldiga att lösa in vinstlotter upp till 100 kronor. Ni är inte skyldiga att lämna ut kontantvinster, utan vi rekommenderar vinstinlösen mot nya lotter. Övrig vinstinlösen hänvisar ni till spelombud eller kundservice.

Redovisning sker två gånger per år - en delredovisning i maj och slutredovisning i början av december. Informationsbrev skickas till lotteriansvarig och kassör när det är dags. Det går också bra att göra löpande redovisningar (se nedan för neutral redovisningsblankett)

Lottpriset är 25 kr. Provisionen till föreningarna är 8 kr per lott.

När man ger bort lotter finns fina kuvert och konvolut att lägga dem i. Kontakta expeditionen för beställning.

Tips: Ge Trippelskrapslotter istället för blomma vid uppvaktningar eller som tack för medverkan vid era möten. En lott som ges bort räknas som en såld lott!

Se till att alltid ha lotter hemma! Viktig service också till de medlemmar som prenumererar att kunna få lösa in sina småvinster hos föreningen. Lämna då alltid nya lotter istället för kontanter - det tjänar alla på!

Redovisningsblankett Pdf, 181.7 kB, öppnas i nytt fönster.

Läs mer Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. på Trippelskrapets hemsida!