Förening Torhamn

Verksamhetsplan

Hästskjuts på pustan i Ungern.

Hästskjuts på pustan i Ungern. FOTO: Tommy Andersson

Verksamhetsplan 2023

Månadsmöten

Vi hoppas kunna genomföra nio trivselträffar inkl. årsmöte, höstmöte, vårbuffé och julbord. Dessutom planerar vi för två supékvällar.

Styrelsemöten

Vi planerar att ha tio eller elva styrelsemöten under året.

Resor och utflykter

Resor är ett mycket uppskattat inslag i vår verksamhet och vi hoppas kunna genomföra minst en flerdagarsresa samt en endagsresa under våren och en under hösten. Dessutom planerar vi att göra utflykter i närområdet och arrangera en gökotta och korvgrillning under för- och sensommaren.

Boule och Friskvård

Vi har en mycket omfattande tävlingsverksamhet för boule och dessutom träning året runt. Vi har sittgympa ett antal veckor under året och en studiecirkel i qigong. Vi planerar också för några längre promenader i närområdet under vår och höst.

Studier och kultur

Vår och höst har vi flera studiecirklar i gång – exempelvis släktforskning, träslöjd, akvarellmålning, körsång, qigong och bokcirkel. Flera av våra medlemmar deltar i kurser som PRO Blekinge och PRO Riks anordnar.

Vi hoppas kunna genomföra två - tre filmkvällar under året.

Marknader

Vi deltar i Torhamns marknad och andra marknader i närområdet och informerar om vår verksamhet.

Tävlingar

Vi räknar med att anmäla ett lag i den riksomfattande tävlingen PRO-vetarna om tävlingen kommer i gång. Vi har också tipspromenader i samband med andra aktiviteter och ev. i samarbete med andra föreningar i Torhamn.

Övrigt

Vi deltar i flera möten med PRO Blekinge och PRO samorganisation i Karlskrona antingen digitalt eller fysiskt.

Alla våra aktiviteter syftar till att höja välbefinnandet för våra medlemmar.