Förening Sturkö

Boule

Vi är ett 20-tal pensionärer som träffas två gånger i veckan och tränar/spelar boule, under säsongen som sträcker sig från mars till september (november om vädret tillåter).

Måndag och torsdag eftermiddag är det full aktivitet på banorna. Då fylls luften av skratt och glada tillrop. Efter halva tiden avbryts ”träningspasset” för fika – minst lika viktigt för trivseln som själva träningen. Vi träffas, trivs och har kul helt enkelt. Några gånger under säsongen har vi också grillning – samt ett par städdagar, då vi rensar bort ogräs och gör banorna fina. Vi har också tre lag som deltar i seriespel, då vi möter lag från andra delar av kommunen.
Hemmamatcherna avgörs oftast tisdagar kl 10.00 om någon är intresserad av att titta på.
I september avslutas boulesäsongen med ett klubbmästerskap – med en efterföljande avslutningsfest, där vinnarna prisas, samtidigt som vi njuter av lite mat och dryck.

Ledare: Lars Carlsson