Förening Jämjö

Historik 2024

Här tittar vi tillbaka på möten och händelser 2024.

Personer framför träd

PRO Jämjö hade i samarbete med ABF den 11 januari fest för jubilarer. Styrelsen hjälptes åt med förberedelser och matlagningen gjordes på ett briljant sätt av Gun-Nita, Göran, Ann-Marie, Gun, Majsan och Bertil. 55 gäster bjöds på mingel med cider och salta pinnar. Till huvudrätt serverades ugnsbakad ytterfilé, kokt potatis, grönsaker, vatten och öl. Till kaffet serverades hembakade tårtor. 27 jubilarer fick var sin ros av Gun-Nita och Tord Liljedahl spelade och sjöng för oss. Flera par var också uppe och dansade till den härliga musiken. Det var en mysig kväll för 2023 års jubilarer. Tack till alla som varit med och arrangerat den mysiga festen.

-------------------------------

PRO Jämjö hade den 8 februari 2024 årsmöte. 59 medlemmar hälsades välkomna av ordförande Lennart Hansson. Patrik Magnusson präst i Jämjö ledde parentationen för 5 avlidna medlemmar året 2023. En tyst minut hölls. Gun-Nita tände ljus och Patrik sjöng sånger till musik av Göran Karlsson och Börje Nilsson. Därefter gavs information om gravregler vid Jämjö kyrka. Ann-Maris matlag serverade sedan kaffe med goda frallor och hembakade semlor. Därefter följde årsmötet enligt dagordning. Att leda detta utsågs Roland Karlsson. Samtliga förslag från valberedningen på omval eller nyval genomfördes. Lennart Hansson omvaldes till ordförande och till ny kassör valdes Majsan Olsson. Tack alla som bidragit till ett trevligt årsmöte. Föreningen bedriver omfattande mötesverksamhet och kurs- och cirkelverksamhet i Jämjö Folkets hus med Göran Karlsson som studieorganisatör.Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.

--------------------------------

PRO Jämjö hade den 14 mars medlemsmöte i Jämjö Folketshus, ett samarbete med ABF. Ordförande Lennart hälsade 57 medlemmar och dagens underhållare Bosse Pettersson välkomna. Bosse spelade, sjöng och genomförde en omtyckt musikquiz. Det duktiga arbetslaget serverade goda frallor, kaffe och hembakad kaka. Dagen avslutades med föreningsinformation, återblick på det genomförda årsmötet i Folkets Hus föreningen och lottdragning. Ordförande Lennart tackade alla för en trevlig eftermiddag.

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1